74 / 100

خواص ارده و شیره برای معده: بررسی علمی فواید این ترکیب سنتی

خواص ارده شیره برای معده

ارده و شیره، ترکیبی دلچسب و مقوی است که از دیرباز در سفره ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته است. این ترکیب نه تنها طعمی بی‌نظیر دارد، بلکه خواص بی‌شماری برای سلامتی به خصوص سلامت دستگاه گوارش و معده به ارمغان می‌آورد.

خواص ارده و شیره برای معده، معجزه وار است. در این مقاله به بررسی فواید ارده و شیره برای معده می‌پردازیم و به شما می‌گوییم چرا این ترکیب می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی برای مشکلات گوارشی عمل کند.

فهرست مطالب

 

در ابتدای این مقاله، ابتدا به بررسی فواید ارده و فواید شیره به صورت مجزا می‌پردازیم و سپس درباره خواص ارده وشیره برای معده صحبت خواهیم کرد. اگر از مشکلات گوارشی و مشکلات معده رنج می‌برید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه مصرف ترکیب ارده و شیره می‌تواند درمانی برای مشکلات گوارشی و معده باشد.

در اینجا، منظور از شیره، شیره انگور است ولی شیره های دیگر مانند شیره خرما، شیره توت، شیره انجیر و سه شیره نیز می‌توانند برای سلامت دستگاه گوارش و معده بسیار مفید باشند.

مهمترین خواص ارده و شیره برای معده

ترکیب ارده و شیره، فواید هر دو ماده را به طور هم‌افزا به ارمغان می‌آورد. همچنین چون ارده از کنجد به دست می‌آید تمامی خواص کنجد را داراست. مصرف روزانه ارده و شیره به دلیل طبع گرمی که دارند برای افراد سرد مزاج بسیار توصیه می‌شود. فقط به خاطر داشته باشید که این ترکیب دارای قند و کالری بالایی است پس در مصرف آن افراط نکنید.

آشنایی با خواص کنجد

 در زیر به برخی از خواص ارده و شیره برای معده اشاره می‌کنیم.

  • هضم غذا: فیبر موجود در ارده و آنزیم‌های موجود در شیره به هضم بهتر غذا کمک می‌کنند.
  • کاهش یبوست: فیبر موجود در ارده و خاصیت ملینی شیره به رفع یبوست و منظم شدن حرکات روده کمک می‌کنند.
  • کاهش نفخ: منیزیم موجود در ارده و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شیره به کاهش نفخ و اسپاسم معده کمک می‌کنند.
  • تقویت سیستم ایمنی: ویتامین‌های موجود در شیره به تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از معده در برابر عفونت‌ها کمک می‌کنند.
  • کاهش التهاب: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ارده و شیره به کاهش التهاب معده و روده کمک می‌کنند.
  • درمان زخم معده: خواص ضد التهابی ارده و شیره به ترمیم زخم معده و اثنی عشر کمک می‌کنند.
  • از بین رفتن سردی معده: از جمله خواص ارده و شیره برای معده از بین رفتن سردی معده‌ست که باعث بسیاری از بیماری های گوارشی می‌شود.

اگر شما از مشکلات گوارشی رنج می‌برید و معده درد به روتین روزانه شما بدل شده است، توصیه می‌شود روزی یک قاشق ارده و شیره میل نمایید تا از تاثیر آن بر معده درد خود متعحب شوید!

فواید ارده برای معده

ارده که از کنجد تهیه می‌شود، منبع غنی از فیبر است. فیبر به هضم غذا کمک می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند. همچنین ارده حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به محافظت از معده در برابر آسیب‌های التهابی کمک می‌کنند. علاوه بر این، ارده منیزیم دارد که به آرامش عضلات معده و کاهش نفخ و اسپاسم کمک می‌کند.

فواید شیره انگور برای معده

شیره انگور که به عنوان شیره نیز شناخته می‌شود، منبع طبیعی قند و ویتامین‌ها است. این ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و از معده در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کنند. همچنین شیره انگور دارای ملین است و به بهبود عملکرد روده کمک می‌کند.

طرز تهیه و مصرف ارده و شیره

ارده و شیره را به راحتی می‌توان به صورت مخلوط با نان، خرما یا میوه مصرف کرد. همچنین می‌توانید از این ترکیب در تهیه معجون‌ها، اسموتی‌ها، دسرها و حتی انواع سس استفاده کنید. ارده و شیره را می‌توانید به صورت آماده در فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید. اگر قصد تهیه ارده و شیره در خانه را دارید تا از میزان ارگانیک بودن و سالم بودن آن مطمئن باشید به مقاله های زیر سر بزنید.

طرز تهیه ارده خانگی

طرز تهیه شیره انگور  

نکته: برای بهره‌مندی از فواید کامل ارده و شیره، بهتر است از نوع طبیعی و ارگانیک این مواد استفاده کنید. نیاکان تولید کننده انواع ارده و شیره های طبیعی و ارگانیک است و می‌توانید با خیال راحت محصولات نیاکان را از فرروشگاه های سراسر کشور تهیه مصرف نمایید.

احتیاط در مصرف ارده و شیره
  • ارده و شیره کالری بالایی دارند. بنابراین، افراد مبتلا به دیابت یا اضافه وزن باید در مصرف آن احتیاط کنند.
  • همچنین، اگر به کنجد یا انگور حساسیت دارید، نباید از ارده و شیره استفاده کنید.
  • اگر دارای طبع گرم هستید بهتر است در مصرف ارده وشیره زیاده روی نکنید.

نتیجه‌گیری:

ارده و شیره، ترکیبی مغذی و خوشمزه هستند که فواید بی‌شماری برای سلامتی به ارمغان می‌آورند. از دیرباز از ترکیب ارده و شیره به عنوان  دارویی برای تسکین و درمان مشکلات گوارشی استفاده میشد. این ترکیب می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی برای مشکلات گوارشی مانند یبوست، نفخ، زخم معده و التهاب معده استفاده شود.

با مصرف ارده و شیره به طور منظم، می‌توانید به سلامت دستگاه گوارش خود کمک کنید و از مزایای سلامتی آن بهره‌مند شوید. جهت تمایل به خرید محصولات کنجدی و انواع شیره به سایت حلوای نیاکان مراجعه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ نمایندگی

جهت تمایل به دریافت نمایندگی محصولات نیاکان، کافی است فرم زیر را پر کنید. پس از ثبت اطلاعات ما با شما تماس خواهیم گرفت.